Gdy jesteś aktywny fizycznie Twój mózg jest też bardziej aktywny. Liczne badania medyczne wykazały, że mózg ludzi uprawiających aktywność fizyczną ma większe możliwości poznawcze, bo jest lepiej dotleniony. Więc gdy się ruszasz, pomagasz sobie w nauce.

Aktywność fizyczna zapobiega nadmiernej masie ciała, tym samym obniżając ryzyko chorób związanych z nadwagą lub otyłością, takich jak cukrzyca typu 2 i choroby kardiologiczne. Regularne ćwiczenia chronią przed rakiem jelita grubego, piersi i błony śluzowej macicy.

Aktywność, która sprawia ci przyjemność, poprawia stan Twojego zdrowia i wygląd ciała.

Ćwicz intensywniej

W celu utrzymania odpowiedniej masy ciała, szczególnie u osób prowadzących siedzący tryb życia, wskazany jest regularny, umiarkowany wysiłek fizyczny. Zwykle zaleca się ćwiczenie 3 razy w tygodniu po pół godziny. Jednak z punktu widzenia profilaktyki chorób nowotworowych korzystniejsze są częstsze, bardziej intensywne ćwiczenia.

Jak często powinniśmy trenować?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. To jak często powinniśmy trenować i jak długo odpoczywać pomiędzy kolejnymi sesjami treningowymi zależy od wielu czynników.

Wpływ na czas regeneracji ma ilość snu, dieta, suplementacja, a także wiek oraz stan zdrowia, w tym poziom hormonów, między innymi tarczycy, a także kortyzol czy insulina.

Nie bez znaczenia pozostaje rodzaj wykonywanego treningu.

Ilość treningów ściśle powiązana jest z celem treningowym, a także możliwościami fizycznymi osoby trenującej. Należy wziąć pod uwagę poziom wytrenowania. 5 treningów tygodniowo dla osoby początkującej to z pewnością zbyt dużo.

Wystarczy 10 minut dziennie, by wykonać kompletny trening na wszystkie partie ciała!

Pełny trening w 10 minut?

To już koniec wymówek! Jak się okazuje, wcale nie musisz poświęcać na ćwiczenia żmudnych godzin, by osiągnąć upragnioną sylwetkę. Wystarczy 10 minut dziennie, by mieć z głowy kompletny trening, który wzmocni wszystkie partie ciała. Jak to możliwe? Wszystko za sprawą odpowiedniego doboru ćwiczeń.

Na szczęście nie musisz zbyt długo główkować, bo taki zestaw już istnieje. Opracował go trener personalny, Nick Tumminello, który jest znany ze swojego hybrydowego podejścia do treningu i łączenia różnych dziedzin by osiągnąć najlepsze efekty.

Kto z nas nie narzeka dzisiaj na brak czasu?

Czy na pewno jesteś w stanie poświęcić każdego dnia godzinę dziennie na ćwiczenia? Jeżeli tak, świetnie! Odpowiedz sobie jeszcze na pytanie jak długo będziesz miał ten czas? Miesiąc, dwa?

Aktywność fizyczna daje najlepsze rezultaty nie wtedy gdy wykonywana jest bardzo często i w dużej ilości, tylko wtedy gdy wykonujesz ją od dłuższego czasu.

Aby ukształtować sylwetkę należy także zwrócić uwagę na swój jadłospis, bowiem same ćwiczenia na niewiele się zdadzą gdy będziemy jeść nieprawidłowo. Dlatego warto korzystać z usług dobrych trenerów personalnych, którzy zaplanują trening i odżywianie osobie pragnącej odmienić swoje ciało.

add comment